1. New Cars
  2. UX MY 25
  3. Joy Crookes
LEXUS UX

TA EN TUR MED STJÄRNSKOTTET JOY CROOKES

  • Den brittiska sångerskan och låtskrivaren är den nya ambassadören för Lexus UX.
  • Kampanjen lanserar den nya kompakta crossovern UX, en av Lexus mest sålda modeller i Europa.
  • Joy Crookes hitlåt "Feet Don't Fail Me Now" är soundtrack till tv-reklamen i en kampanj som går i hela Europa från och med september 2022.

 


Nu lanserar Lexus sin kampanj för nya UX, med internationellt hyllade, BRIT- och Mercury Prize-nominerade Joy Crookes.

Samarbetet markerar ett skifte i varumärkets talangstrategi för att nå en yngre, bredare och socialt engagerad publik. Crookes representerar den nya Lexus-konsumenten, en ambassadör som omdefinierar modern elegans och stil.


Tillsammans med hennes talang så är Joys slående stil en blandning av kulturer och epoker, influerad av uppväxten i södra London. Resultatet är en avsiktligt unik och kraftfull estetik som lyser igenom i alla hennes kreativa produktioner, samtidigt som hon alltid tänjer på de visuella gränserna och firar sitt arv. Crookes använder också sin plattform för att öka medvetenheten kring frågor som ligger henne varmt om hjärtat som hållbarhet, med fokus på hur framtida generationer ska ha tillgång till naturen, oavsett var de kommer ifrån.


Den nya kampanjen hyllar konceptet "energin som driver dig vidare". Vi får följa Joy när hon njuter av UX och förverkligar sin barndomsdröm om att bli en världsartist. Joys kreativitet och snabba livsstil möjliggörs av hennes passion och energi, två egenskaper som ständigt driver henne vidare.

Innehåll skapat med Joy faller under flera kreativa pelare, med den underliggande berättelsen att UX hjälper henne att utforska storstaden. Fyra kortfilmer ger liv åt detta koncept och tittarna tas med på Joys spännande resa. I den första filmen får vi följa hennes resa till stranden. I den andra följer vi Joy genom en livlig metropol, samtidigt som UX:s toppmoderna teknik och fantastiska körupplevelse lyfts fram. I ett fordon utvecklat med idén om "Kontinuerlig Evolution" i åtanke, ser vi sen Joy njuta av en resa och utforska staden med hjälp av det snabbare och mer intuitiva multimediasystemet Lexus Premium Navigation med Lexus röstassistent och molnuppdateringar, som hon använder för att spela upp soundtracket till kampanjen, "Feet Don't Fail Me Now".

Den förbättrade smartphone-integrationen i UX innebär att appar visas på de nya extra stora 12,3” eller 8” pekskärmarna, som nu är placerade närmare föraren för enklare interaktion. Samtidigt hjälper den nya Lexus Link-appen för anslutna tjänster till att förbättra körupplevelsen, med intelligenta funktioner som fjärrstyrd klimatanläggningen och fjärrlåsning/upplåsning. För att nå Joys stora och multikulturella följarskara på sociala medier, innehåller kampanjen även spännande innehåll för Instagram och TikTok – ytterligare en möjlighet att rikta in sig på en ny publik.

Andra viktiga funktioner och uppgraderingar i Lexus UX inkluderar introduktionen av den nya utrustningsnivån F Sport Design. Med den får du sportig design, adaptiv fjädring och prestandastag fram och bak, som är standard i UX F SPORT. Nya exteriörfärger, möjlighet till tvåtonslack och olika val av klädsel skapar en verkligt personlig upplevelse för dem som söker Lexus världsberömda Omotenashi-filosofi.


Uppdateringen av Lexus Safety System + har förbättrat UX:s aktiva krockskyddsystem. Bilen är nu utrustad med Intersection Turning Assist för säkrare svängar i korsningar och Emergency Steering Assist, som hjälper föraren att styra för att undvika hinder utan att lämna körfältet.
Joy Crookes: ”Kreativitet i alla former ger mig energi och inspiration. Under arbetet med den nya UX-kampanjen har jag sett Lexus engagemang för hantverk och kreativitet. Precis som Lexus UX-kunden strävar jag alltid efter att uttrycka mig. Jag har turen att kunna göra det genom min musik, mode och konst. Och jag är tacksam för att Lexus gav mig en ny plattform för att göra just det."

Pascal Ruch, Vice President med ansvar för Lexus Europe: "Joy förkroppsligar Lexus passion och energi för kreativitet, design och hållbarhet. Hennes unika stil och djärva personlighet gör henne till den perfekta ambassadören för nya Lexus UX.”

För mer information, besök: https://www.lexus.eu/car-models/ux/all-new-ux/

För världspremiärens pressmeddelande, besök: https://newsroom.lexus.eu/lexus-ux-upgrades-deliver-new-tech-improved-handling-and-more-choice/

#Lexus     #LexusUX     #LexusXJoyCrookes    #ExperienceAmazing